Luk. 12:40 ”Var också ni beredda, ty i en stund då ni inte väntar det, kommer Människosonen."

måndag 6 augusti 2012

Underbara land!



1. O, jag vet ett land bortom havets vreda brus
med en härlig stand, strålande i frid och ljus.
Och jag längtar dit till Guds stad Jerusalem,
till mitt evigt trygga hem.

KÖR: Underbara land, o jag längtar hem till dig.
På den sälla strand kära vänner vänta mig.
Redan nu jag hör uti Anden mången gång
deras glada välkomstsång.
 

2. Uti tron jag ser detta underbara land,
lyckan ljuvligt ler från dess solbelysta strand.
Ofta tanken går ifrån jordens sorg och pust
hän emot dess sälla kust.

3. Jag är främling här uti sorgens mörka dal,
ty mitt hem är där i Guds sköna fröjdesal.
Blott en liten tid utav möda, kamp och strid,
Sedan evig fröjd och frid.

4. Havets vilda brus snart skall bli ett minne blott.
I min faders hus även jag har del och lott.
Och jag hastar dit genom sorger och besvär.
Pris ske Gud, snart är jag där.

Inga kommentarer: